Update uw browser.

Uw browser ondersteunt de huidige internetstandaarden niet. Daardoor kunnen er verkeerde weergaven en een onverwacht gedrag op deze website optreden. Wij adviseren u om uw browser bij te werken om deze website storingsvrij te kunnen gebruiken.

Update uw browser.

Krachtig licht uit een vrijwel onzichtbare bron: de nieuwe buitenruimtearmatuur Gecko van ERCO  [PKM_Objekt]
Lüdenscheid, februari 2015. Doelgericht geplaatst licht in de buitenruimte beschikt over het potentieel om façaden en ingangen alsmede parken en monumenten vol effect in scène te zetten. Met de juiste lichtwerktuigen kunnen de eigenschappen van de bestraalde objecten, hun silhouetten en oppervlakken naar de voorgrond worden gehaald. Met Gecko stelt ERCO daarvoor een flexibele buitenruimtearmatuur voor die krachtig, digitaal licht met de hoogste anti-verblinding en een uiterst compact, minimalistisch design combineert. Het lichtwerktuig met LED-technologie overtuigt met een enorm hoge lichtcapaciteit, waarvan de bron dankzij de voortreffelijke cut-off vrijwel onzichtbaar blijft.

Ongeacht of het gaat om verblindingsvrije accentuering of breedstraling van façaden - in de compacte buitenruimtearmatuur Gecko gaat een grote bandbreedte aan lichttechnische vaardigheden schuil. Als schijnwerper, breedstraler en lens-wallwasher verkrijgbaar, is hij met in totaal zes lichtverdelingen geschikt voor de enscenering van de buitenruimte in verschillende dimensies. Gecko schijnwerpers accentueren uiterst precies objecten, planten en architectuurdetails met zeer smalle tot zeer brede lichtverdelingen. Bredere ruimtelijke zones en façaden verlicht Gecko in de uitvoering als breedstraler gelijkmatig met een ovale lichtverdeling. Met een asymmetrische lichtverdeling zorgt de lens-wallwasher voor een zeer gelijkmatige, verticale verlichting van façaden bij verschillende lichtstromen.

Krachtige lichttechniek in doordachte vormgeving
Gecko verrast met kracht en veelzijdigheid in een terughoudend gewaad: zijn compacte huis treedt bescheiden naar de achtergrond, maar maakt daarvoor in de plaats indruk met een doordachte vormgeving in de details. Door zijn licht conische vorm, het vloeiend ronde silhouet en de naadloze overgangen straalt de buitenruimtearmatuur een speelse dynamiek uit. Daarbij blijft de lichtbron vrijwel onzichtbaar, omdat het totale LED-lenzensysteem dieper in het huis is geplaatst en op die wijze voor een uitstekende anti-verblinding zorgt. Alle uitvoeringen kunnen met behulp van de in alle richtingen draai- en zwenkbare armatuurkop net zo gemakkelijk als precies worden afgesteld.

Robuust, efficiënt en onderhoudsvrij dankzij LED-technologie
Dankzij de gepatenteerde Spherolit-lichttechniek van ERCO kunnen met de Gecko lichtwerktuigen - ondanks hun compacte afmetingen - ook grotere façaden en parken met een gering aantal producten worden verlicht. De robuuste buitenruimtearmatuur van tweevoudig gecoat aluminiumgietwerk, beschermd tegen stof en spuitwater, bereikt beschermingsgraad IP65. En net zoals alle ERCO armaturen levert Gecko dankzij onderhoudsvrije LED-technologie een bijdrage om de exploitatiekosten te verminderen en het milieu te beschermen.

Technische eigenschappen van Gecko

ERCO lenzensysteem: Optisch polymeer,
lichtverdelingen: spot, narrow spot, flood, wide flood,
oval flood, wallwash
8/18 watt
ERCO LED-module: Hoogvermogen-LED's op metalen kern-printplaat,
lichtkleuren: warmwit of neutraalwit, 3000 resp. 4000K
Bedrijfsapparaat: Schakelbaar of DALI dimbaar
Huis: Corrosiebestendig aluminiumgietwerk, no-rinse behandeling van het oppervlak, Graphit m tweevoudig gecoat, geoptimaliseerd oppervlak voor minder stof- en vuilafzetting
(3407 karakter)

Geschikt beeldmateriaal

Afbeelding 1 / Download HiRes
Klein huis, prominente lichtcapaciteit: de nieuwe armatuur van ERCO, Gecko, voor de buitenruimte. Foto: ERCO
Afbeelding 2 / Download HiRes
Compact en uiterst veelzijdig inzetbaar - de nieuwe LED-reeks van Gecko buitenruimtearmaturen integreert flexibel in iedere omgeving. Foto: ERCO

ERCO Newsletter – Inspirerende projecten, nieuwe producten, nieuwe kennis over licht

Abonnement op de Newsletter.
Uw gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld. Meer informatie treft u aan onder Verklaring inzake gegevensbescherming